Bilden är tagen av underbara Mari från marifoto.se

tisdag 1 mars 2011

Tossiga tossor

Tisdag och dags för möte i Husmoderns nya syförening! Förra veckan började jag med ett par härliga lapptäckskuddar, men de har fått hamna på hyllan eftersom vi för tillfället befinner oss hemma hos mina föräldrar i Luleå. Det blir många promenader med syster och hennes barn, och mys med familjen, men lite pyssel har jag ändå hunnit med!

Det blev ett par nya tossor till Mira, eftersom hon har vuxit ur de gamla. Jag stickade de här från Drops design.

De är stickade i en liten annorlunda teknik med överstycke och sula stickade som för sig själv, men självklart kunde jag inte följa beskrivningen helt utan gjorde en lite egen förenklad variant på sula. Jag tyckte att de blev söta och lite tossiga med de fyrkantiga formerna och färgskiftningarna. Mira har dessutom så långa fötter så de ser lite extra tokiga ut. Under dagen blev det ett par vantar till henne också av garnet som blev över!

Hoppas bara Mira blir nöjd nu!

9 kommentarer:

  1. Ja det blir ju lite "tossigt" med sådant garn också. Men de blir så fina. Roliga att sticka också. Har gjort varsitt par till banbarnen.

    SvaraRadera
  2. Hej, Jessica!

    Vad fina det blev - både de tossiga tossorna och vantarna! Jag lägger in ditt inlägg bland länkarna för det fanns inte med där? Fixar det nu, så att fler hittar hit och får se de fina tossorna!

    Hälsningar fr Maja!

    SvaraRadera
  3. Vad fina! Jag gillar att tossorna är tvärtom i färgen. Lila där uppe på en av dem och så grå på den andra. Då blir det lättare att skilja på höger och vänster. ;)

    /C

    SvaraRadera
  4. Små och söta att värma små fingrar och tår. God fortsättning uppe i Luleå :)

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Har tassat runt på din blogg och fått många aha-upplevelser och tips och ideer. Jag är numera en "följare". Och nu måste jag hoppa ner till min symaskin och skapa! Tack för inspirationen!
    //Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Tack för alla fina kommentarer!

    Anna-Karin: Vad roligt att kunna inspirera! Välkommen!

    SvaraRadera
  7. Det där mönstret på "tossor" ska jag kolla in. Tack för tipset.

    SvaraRadera