Bilden är tagen av underbara Mari från marifoto.se

fredag 25 mars 2011

Shoppingtur

Idag har jag och dottern tagit en heldag i Umeå, och kommit hem med massor av fynd :) Dagens inlägg blir därför lite av en bildkavalkad, och några shoppingtips!

Vi började på Clas Ohlson för lite renoveringskompletteringar och en nattlampa till Lilleman. De senaste nätterna har varit lite oroliga så vi hoppas att en liten mysig lampa ska hjälpa. Dessutom är det en LED-lampa så lite miljövänlig är den i alla fall.
Där hittade vi även fina påsar till återvinning.

Och på Lagerhause hittade jag några flera för bara 15 kronor styck! (Jag tror dock att den med testbilden kostade 39 kr) Som ni ser så fortsätter mitt tema med att förgylla återvinningen..

 Kappahl hade rea på sina ekologiska baströjor, och eftersom flera av mina tröjor har nötts upp så var det ändå dags för lite förnyelse i basgarderoben.  Tre toppar fick följa med hem eftersom deras erbjudande var just "Ta tre betala för två".

På en loppis hittade jag den här underbara tröjan åt Valder! Vi försöker inte alls påverka honom...

På Ohlsons tyger gjorde jag dagens viktigaste inköp. I många år har jag nämligen trasslat med en trasig sprättkniv. Av någon outgrundlig anledning har jag aldrig köpt någon ny, vilket är lite fånigt eftersom de bara kostar 33 kr. Nu ska här sprättas!

På Ohlsoons tyger hittade jag även denna mönsterkatalog, och fick massor av idéer till olika sommarklänningar. Tänk vad mycket man skulle vilja sy!

Med hem följde även det senaste numret av Camino och av vår favoritserietidning Serieparaden. Man blir aldrig för gammal för serier!


Sist men inte minst så följde även denna med hem, och tillsammans med några kex ska vi få ha lite fredagsmys nu när barnen har somnat!

Ha en trevlig helg allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar