Bilden är tagen av underbara Mari från marifoto.se
Visar inlägg med etikett Familjeliv. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Familjeliv. Visa alla inlägg

lördag 24 september 2011

Forskarfredag!

Fredageftermiddag. Två trötta barn efter en vecka med förskolan. En trött mamma efter en arbetsvecka.

Vi valde ändå att trotsa tröttheten och åka in till Umeå för att gå på Forskarfredag och kemiexperimenten på universitetet.
 
Helt klart värt det, för mer fokuserad femåring har jag inte sett!
Fascinerande kväve...
..blev väldigt uppskattad glass!
PH-experiment
Mira var mest glad över ballongerna.
Fullt fokus trots att det var ganska jobbigt att vänta på DNA-experimentet
Den där vita klumpen längst ute på pinnen är Kiwi-DNA!
Som tur var bjöds det på lite snacks så man orkade hela kvällen!