Bilden är tagen av underbara Mari från marifoto.se

torsdag 3 mars 2011

Ta det du har

Det är den tredje mars och dags för en liten uppdatering av "ta det du har" utmaningen! Jag är som sagt bortrest, men försöker ändå att ta det jag har. Med mig har jag nämligen ett tyg som har legat läääänge och som ska bli, från början, en tunika åt mig, men nu blir det en tunika åt sonen och eventuellt även en åt gubben. Har börjat måtta och ska klippa ut imorgon (använder sällan mönster till tunikor) Jag ska försöka fota och lägga upp sen när uppkopplingen tillåter.

Sedan är ju jag sån att jag aldrig kan göra en sak åt gången så jag håller även på att sticka upp en sjal i Lillemors garn så att hon får lite exempel. Sen ville syster att jag skulle virka små punshrullar åt henne, men det köpte hon garn till själv, och jag räknar knappt det eftersom det är bara så roligt att virka dem!

Jag återkommer med bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar