Bilden är tagen av underbara Mari från marifoto.se
Visar inlägg med etikett Reflektioner. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Reflektioner. Visa alla inlägg

torsdag 8 september 2011

Att se ut som en hamster

Efter fyra år med kortison, sommar 2011
Jepp. Jag ser ut som en hamster. Som en hamster med sparmani och överfulla kinder. Kortison är inte snällt mot mig och efter flera år vet jag inte ens om det skulle hjälpa att sluta med det längre. Å andra sidan så vet jag inte heller om det är värt risken. Tjocka kinder eller se mina barn växa upp? Valet är självklart. Men visst känns det när man ser sig i spegeln. Och visst känner jag av blickarna, särskilt nu när man jobbar mitt ibland kritiska tonåringar.
Innan, höst 2003
 Men det är lugnt. Jag ser ut som en hamster och det är tack vare det som jag lever, och vem vet? Det kanske går att spara nått i kinderna? I så fall kan jag ju plocka fram nån godsak när jag sitter på nått tråkigt möte!