Bilden är tagen av underbara Mari från marifoto.se

torsdag 21 april 2011

Gravidkollektion

När man håller på och rensar hittar man många saker som väcker minnen. Häromdagen hittade jag igen bilderna till klädkollektionen för gravida som jag gjorde år 2005. Valder låg i magen när jag sydde kollektionen, och det var precis att jag hann få den runda magen till modevisningen. Nu börjar han bli en medveten kille som på lördag fyller fem år. Tänk vad mycket som har hänt sen dess!
Undertemat till kollektionen var livskraft.

Jag blev också inspirerad av en liten leksaksdrake jag hade som barn. Den var röd med en ilgrön mage, och luktade så där plastigt som bara leksaker gör. Inspirationen ledde till en härlig kappa i vadmal, med ett stort drakbroderi på ryggen. Kappan finns kvar, men är begravd i någon låda. Jag lovar att bild kommer så snart den har gett sig till känna!

I helgen blir det dock inget lådrotande eftersom hela helgen är fylld med kalas! Många kramar och trevlig påsk på er!


3 kommentarer:

  1. Men åh vad du är duktig på att skissa! Och vilka härliga kläder!

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig blogg du har!

    SvaraRadera
  3. Tack och tack! Man glömmer så ofta bort att det faktiskt kan vara kul att skissa :)

    SvaraRadera