Bilden är tagen av underbara Mari från marifoto.se

söndag 6 februari 2011

Nötkaka och kurbits

Idag har jag haft feber så allt jag hade tänkt göra får jag skjuta upp till en annan dag. Lite har jag fått gjort i alla fall. Jag har målat färdigt gåstolen som jag hittade billigt på loppis. När jag ändå målade så fick det bli lite blommor och blad också. Mira blev jättenöjd.

Jag hoppas att ni ursäktar den dåliga bildkvalitén. Jag har fotat på kvällen, med mobilkameran. De flesta bilder tar jag med mobilen, men det blir alltid sämre kvalitet på kvällen.

Jag och Valder har hunnit baka nötkaka också. Receptet består bara av fyra ingredienser, nämligen malda nötter, socker, ägg och bakpulver. Det är Maja från hussmorskolan som hade receptet, och du hittar det här.

Superenkelt recept till en supergod kaka! Imorgon får vi hoppas att alla är friska och glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar