Bilden är tagen av underbara Mari från marifoto.se

torsdag 27 januari 2011

Rynkfesten är avslutad!

Jag har fött två barn och pendlat en del upp och ner i vikt, vilket har resulterat i en mage som skulle göra en blodhund avundsjuk. Det känns som om huden är flera nummer för stor, och det är inget man direkt visar i en baddräkt precis. Jag har hittills gjort som de flesta och bara gnällt om det, tills jag råkade passera en flaska weledas åtstramande cellulitolja med björk.

 

Jag har inga direkta problem med celluliter men en åtstramande olja borde ju även fungera på annat än celluliter, och jag hade rätt! Huden ser efter två veckors daglig smörjande betydligt bättre ut. Nu har jag även skickat vidare detta tips till några som har gjort gastrik bypass, vilket även det kan leda till överflödig hud. Jag hoppas att det funkar lika bra för dem!

2 kommentarer:

  1. Ja, Weleda gör bra produkter. Andra bra ekologiska hudvårdsprodukter är 'Wise' (Meretes, Nefrititi) samt 'Nutriganics' (The Bodyshop). Båda ekoligoska.
    Om man vill ha ekologiska och mycket bra hårprodukter så rekomenderar jag Rostedt (Headline) =)
    /Jenny T

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen! Ska kolla in dom.

    SvaraRadera