Bilden är tagen av underbara Mari från marifoto.se

tisdag 23 augusti 2011

Sy med barn!

Tisdag och symöte med Husmorsskolan, och denna vecka tänkte jag bjuda på en annan familjemedlems sömnad:



Sonens första broderi, inspirerad av Majas tips om papperssömnad! Mäkta stolt var både han och mamma!
Lillasyster var minst lika engagerad :)

Sen tänkte jag visa något som jag inte alls skulle göra, nämligen börja på en ny stickning! Men garnet var ju så vackert där i garnkorgen...
Och sist men inte minst en liten tjuvtitt på lakanet som ska förvandlas till en massa annat under september och oktober.
Kom gärna med förslag vad jag ska sy av det!

5 kommentarer:

  1. Hej Hopp. Var har du köpt det fina garnet? Tips på plagg av bet fina blåa tyget, en kjol.
    Mvh Inger

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt lakan du valt, det jag tänkt använda mig av är randigt och allmänt tråkigt.

    SvaraRadera
  3. Åh så charmiga bilder! Det där är verkligen ett bra småbarnspyssel :)

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset Inger!

    Elin: Garnet kommer från Limmo-design, handspunnet och handfärgat :)

    SvaraRadera
  5. Hej igen!
    Nu har jag tittat runt lite mer på din blogg och hittade din fina batteriförvaring, det var så smart att nu har jag gjort mig en egen! :)

    SvaraRadera