Bilden är tagen av underbara Mari från marifoto.se

tisdag 9 augusti 2011

Bandväv

Tisdag och symöte med Husmorsskolan, men jag har inte direkt något gjort att visa upp. Har visserligen sytt en klänning, men den ligger i tvätten, och det ska ni slippa se. Däremot har jag gjort ett gästspel hos min förra arbetsgivare och varpat och satt upp en liten bandväv. Det är som skönt ibland att få påminna sig om det man har gjort så många gånger förr.
 Det är inte jag som ska väva, utan det lämnar jag i museets goda stugvärds-händer.

En sån här liten bordsvarpa vill jag också ha! Så smidig!!

Visst saknar man jobbet ibland.. Tänk att få sitta och spinna i härlig miljö på arbetstid..

..och ha betalt för att koka världens godaste kaffe och surra med gästerna.

2 kommentarer:

  1. du får gärna komma hit och varpa vår med ;-) är osäker på om den ens är komplett, räddades från soptippen nån gång... den är av modell äldre med ett fint slitage =)

    SvaraRadera
  2. Ja det måste jag ju säga kan ej ha varit ett dumt jobb. Vad duktig du är som kan sånt!!!! Imponerad!!! Önskar dig en fin kväll/Gela

    SvaraRadera