Bilden är tagen av underbara Mari från marifoto.se

måndag 20 juni 2011

Tappat takten

 Sonen går runt och sjunger: "Jag har tappat takten, jag har tappat takten..". Jag tror att det får bli ledmotivet för dagen. Tappade takter är det gott om idag. Ingen rytm och fason är det på mig.. Vill sy, rensa och busa med barnen, men har tappat takten.. Läser om rättvisemärkta blommor som ingen köper, och koldioxidutsläpp som bara ökar, och takten springer och gömmer sig bakom hallspeeln..

Trots det har det blivit fantastiskt mycket gjort den senaste tiden, så en stunds taktlöshet kanske inte är så farligt?  Jag brukar ju köra i staccato i vanliga fall, så om vi kan få till en mjuk valstakt lite senare idag så löser det sig nog (börjar nynna)

3 kommentarer:

  1. Ökade koldioxidutsläpp det gillar jag inte. Här känns det också som om jag tappat takten, finns mycket jag borde göra men ork och inspiration infinner sig inte riktigt. Ha en fin fin dag/Gela

    SvaraRadera
  2. Ja ser ju på bilden att du klippt dig :D vill ju se hela frillan... fixa nu en bild ;) de ser fiiint ut, kram!

    SvaraRadera
  3. Tack Gela!

    Elin: jodå, ny frilla, men de hade fullt på Wish, och de jag klippte mig hos var sådär.. Vet inte riktigt om jag är nöjd än..

    SvaraRadera