Bilden är tagen av underbara Mari från marifoto.se

torsdag 16 juni 2011

Semesterdagar..

Så har sommaren kommit med stormsteg, och vi planerar vad vi ska göra i år. Nu har vi ju nyss köpt hus, så det är knappast nån brist på arbete. Som tur är var huset i bra skick, så det enda som är akut är att måla ena gaveln. Resterande projekt kan vi låta lusten och pengarna styra över.

Vi hoppats också på att komma iväg någonstans, men här får ekonomin styra. Jag är ju i slutet på föräldradagarna, med bara lägstanivån kvar, vilket i princip innebär att jag får nästan inget i plånboken. Men semester behöver inte kosta så mycket, och vi tänkte slå två flugor i en smäll och åka upp till Luleå för att hälsa på min familj, och förhoppningsvis delta i medeltidsdagarna på Hägnan. Vi tyckte det skulle vara roligt att få kliva in i historien igen efter några års uppehåll. Vi har verkligen saknat det! Lite bilder från då det begav sig:
Visby 2003

Lövspricket, Norrmjöle 2005
Enda haken nu är boendet. Vi hade en paviljong ( den svartvita som syns på första bilden..), men efter några hårda somrar i Visby gav den upp och nu har vi inget tält. Vi har tältduk, men ingen tid att sy. Vi håller tummarna att det löser sig!

5 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att det löser sig med tält! Vi är också tältlösa, men fick låna ett av OlafRs...

    SvaraRadera
  2. Äsch! Jag hade också hoppats på att låna ett av honom ;) Lycka till i turneringen förresten!

    SvaraRadera
  3. Hej,

    hittade till din blogg av en slump å måste bara säga att det är alldeles ljuvligt å kika på allt du gör!

    Tänkte passa på å fråga om lite sömnadstips/beskrivningar. Jag är nämligen gravid (såg dina finfina skisser av gravidkollektionen)och skulle behöva en enkel men ändå fin klänning till sommarens kalas. Gärna med kort ärm eller ärmlös, har du nåt tips på ett enkelt gratismönster eller har du ett mönster du gärna delar med dig av?

    Vill ju inte behöva köpa å köpa utan använda tyger jag har eller sy om gamla kläder :)

    /Joanna

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt att du hittade hit! Tyvärr vet jag inte om jag har så mycket mönster att dela med mig av, eftersom jag ritade mina egna mönster när jag var gravid. Men jag kan ju ge dig tipset att ta en stor t-shirt och sy fast en resår med trestegssicksack under bysten. Då får man vips en empireskuren tröja/tunika som framhäver magen och ändå har lite form! Annars kan man kolla på biblioteket om man vill spara pengar. Annars är Burdatidningar och liknande klart prisvärda eftersom man får många mönster för pengarna!

    SvaraRadera
  5. Ok, tack!

    Ska ta mig en sväng till biblioteket å kolla runt vad dom har, tänk att man kan glömma en så bra plats :)


    /Joanna

    SvaraRadera