Bilden är tagen av underbara Mari från marifoto.se

torsdag 10 mars 2011

Ny klädkollektion


Även i det här huset finns det barbiedockor, på gott och ont, men än så länge slipper de i alla fall miljöfarliga syntetkläder, eftersom barnens underbara mormor har stickat upp en klädkollektion åt dem!
Först ut är en liten ensamble som ger frihet att röra sig och busa runt.


Sedan har vi en underbar vårklänning, med tillhörande hatt, så att man kan skydda sig för den starka vårsolen.


Självklart inkluderar även kollektionen en hänförande aftonklänning, och man kan riktigt se hur tjusig Barbie känner sig!

4 kommentarer:

  1. Det är visst Barbietema hos dig med ser jag. Härliga kläder. Påminner om när jag var barn. Min mamma stickade och virkade kläder åt våra dockor.

    SvaraRadera
  2. Underbart! Vad fin Barbie är!

    SvaraRadera
  3. Barbie är kul! Jag minns när jag fick min första Barbie 1963 av min moster och morbror.
    Jag hade brutit benet och låg på sjukhuset med benet i gipspaket efter skridskoåkning.
    Har kvar Barbie, Ken och Skipper fortfarande och alla fina kläderna... dockorna ligger i sina originalkartonger dessutom... med stativen och allt... brukar ta fram dem ibland och titta på dem och då får jag liksom samma känsla som då när jag var barn!

    Nu till din fråga:
    Plåthängen och ett stelt armband i nickelfritt finns faktiskt på Panduro numera... var bara tvungen att köpa ett hänge och ett armband för att pröva att brodera på dem... jättepilligt men kul att testa!
    Jag broderar en liten enkel bård som jag hittade i en av mina gamla mönsterböcker med korsstygnsmönster.

    SvaraRadera
  4. Å så fina kläder till dockorna!

    SvaraRadera