Bilden är tagen av underbara Mari från marifoto.se

måndag 31 januari 2011

Tappat suget?

Jag läste denna artikel om karnubavaxets baksida och fick ännu mera vatten på kvarn att undvika godis. Arbetarna som utvinner karnubavaxet som används på bland annat godis, frukter och i skönhetsprodukter, har usla arbetsförhållanden, allt för att vi ska få äta Alhgrens bilar, eller smörja in oss. Tacka vet jag rättvisemärkta varor! Min favorit just nu är denna choklad som både sonen och jag är tokig i.



Den är gjord av Seriously organic och är en av de få vita choklader som är riktad till veganer i sitt innehåll, vilket är perfekt för mig som är mjölkallergiker. Nu har de börjat ta in seriously organics varor på Coop, så nu kan jag stilla mitt chokladbegär alla dagar i veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar