Bilden är tagen av underbara Mari från marifoto.se

tisdag 26 april 2011

Vad fort veckorna går!

Det är redan tisdag och symöte med Husmorsskolan igen! Det har varit en intensiv vecka med påskfirande och flera kalas så det har inte blivit mycket pysslande..
Det blev en snabbimproviserad draksvanstårta till sonens kalas..

Jag har börjat om på ett UFO som har legat länge med bara några få varv påbörjade. Vad det ska bli får ni se :) Den är iallafall ett utmärkt sätt att göra sig av med restgarner!
Sist men inte minst tänkte jag bjuda på en bild av en nåldyna som jag gjorde år 2002, tror jag det var. Jag hade fått hjärninflammation och såg dubbelt. Inget hantverk funkade, men jag kunde blunda med ena ögat och sy pyttesmå korsstyng, konstigt nog.. Läsa gick inte alls, och jag höll på att bli tokigt av att vara sjuk, så för mig blev det här broderiet en liten rehabilitering av min muskelkontroll och samtidigt ett sätt att peka finger åt  sjukdomen. Den skulle inte ta mitt hantverk ifrån mig! Bandet är till för att knyta runt handleden vilket är jättebra när man provar kläder på nån.

Vad gör ni?

2 kommentarer:

  1. Oj inte illa att brodera när du var så sjuk. Tålmodig du måste vara. Jag är helt klart impad.

    SvaraRadera
  2. Jättefin nåldyna! Jag har kvar två av min mormors gamla broderade nåldynor - så se till att vara rädd om den! Så småningom kanske den blir till ett kärt minne.

    SvaraRadera