Bilden är tagen av underbara Mari från marifoto.se

tisdag 20 september 2011

Spinna vidare!

Idag blir det ett symötesinlägg om lite allt möjligt! Jag har nämligen många projekt på gång och inte lika mycket tid att blogga, men en liten rapport ska vi väl klara av?!

Först till rubrikens betydelse. Att spinna vidare för mig handlar om något så konkret som att lära mina barn att spinna! Sonen fick låna sländan i helgen och riktigt gå loss på den och prova sig fram. Jag önskar bara att jag hade fått nån bild på det där allra första garnet, men det blev snabbt en liten ullboll efter all lek. Som tur var hälsade vi på hos spinnfantasten Rosenvanten igår och Valder fick prova hennes spinnrock. Hennes välvilja att låna ut rocken kan ha att göra med att det första Valder gjorde när han kom dit var att ta upp ett parti nyfärgad ull och utropa: "Vilken cool ull!"
Ett härligt grönt garn blev det och det verkar som om spinntraditionen har förts vidare!

När det gäller påslakanutmaningen kan jag fortfarande inte riktigt visa vad jag pysslar med, men en liten aptitretare kan jag i alla fall bjuda på!
Nu är faktiskt alla planerade plagg utklippta och det är bara små rester kvar av lakanet! Men jag tror nog att jag kan hitta på nått av dom med!

Kika in på Husmorsskolan och se vad de andra gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar