Bilden är tagen av underbara Mari från marifoto.se

torsdag 12 maj 2011

Sorteringsfrenesi

De senaste veckorna har varit fyllda av skrik och gnäll, men idag vädrar jag ny luft! Barnen har idag lekt lugnt för sig själva i sina rum, utan att klättra hela tiden på mig. Jag kan plötsligt tänka hela tankar, utan att bli avbruten, och den nyfunna friheten blev till ett sorteringsfrenesi! Innan klockan var tio hade jag sorterat sonens leksaker och hans bokhylla, alla dotterns kläder är rensade på för små storlekar, disken undanplockad och tvätten vikt. Jag har till och med hunnit sitta och titta på en liten söt lavskrika som satte sig vid kafébordet. Tyvärr hade jag inget fika att bjuda på så den flög vidare.

Det roligaste av allt är att den nyfunna barnfriheten gav mig mer lust att leka med barnen! Tänk vad lite "fri vilja" kan göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar